שם הכותב: המסלול האקדמי המכללה למינהל תאריך: 02 פברואר 2015

היבטים פסיכולוגיים בשיווק

הפסיכולוגיה חוקרת את נפשו, תפיסתו והתנהגותו של האדם עוד מימי יוון העתיקה. בראשית המאה ה-20 הפכה הפסיכולוגיה המודרנית לתחום במדעי החברה.  בשנים האחרונות הפכה הפסיכולוגיה לכלי ניהולי המשמש את תעשיית השיווק. אנשי השיווק החלו לעשות שימוש בידע ובתובנות שנצברו לאורך השנים מחקר נפש האדם לשם הפעלת מניפולציות מסחריות על קהלי  מטרה שונים לשם הנעה לקבלת החלטות מסחריות.

בסמינר "היבטים פסיכולוגיים בשיווק", בהנחייתו של ד"ר אמיר שפר, פסיכולוג קליני ומומחה במחקרי שוק והתנהגות צרכנים,  רצינו להקנות לסטודנטים ידע והבנה מעמיקים בסוגיות פסיכולוגיות נבחרות, וחקר ההשפעה שיש לסוגיות אלה על קהלי צרכנים שונים בתהליכי קבלת החלטות והתנהגות צרכנית בפועל. הסטודנטים למדו על הקשר ההדוק בין החשיבה השיווקית ונפש האדם ואת ההכרח להעמיק בנפשם של צרכנים לשם היכולת לענות על מאוויהם ולהניע אותם לפעולה. במהלך הסמינר למדו  הסטודנטים כיצד  ניתן לנתח מהלכים שיווקים באמצעות כלים מתחום החשיבה הפסיכולוגית המודרנית .

בסוף הסמינר הציגו הסטודנטים את עבודותיהם בדבר הקשר המרתק שבין פסיכולוגיה ושיווק בסוגיות שהם בחרו.

IMG-20150124-WA0000 IMG-20150124-WA0001 IMG-20150124-WA0003