שם הכותב: תאריך: 09 אוגוסט 2013

יזמות אמיתית בקרב תיכוניסטים

איך מתנהלת חברה כשהמנכ"לית, סמנכ"ל השיווק ומנהל הפיתוח העסקי הם בני 14? תכנית יזמים צעירים מספקת פלטפורמה להקמת מיזמים אמיתיים בקרב תיכוניסטים ברחבי הארץ, כחלק מתחרות בינלאומית.

יש הרבה סוגים של יזמים וסגנונות ניהול יזמיים. אבל מתוך המגוון הזה בהחלט ניתן ליצור רשימה של תכונות יזמיות, אשר משקפות תפקודים התנהגותיים, קוגניטיביים ורגשיים, שמאפיינים את האנשים העוסקים בתחום. בין התכונות הללו נמנות היכולת לאתר הזדמנויות, התמודדות עם אי ודאות, יצירתיות רעיונית ומציאת פתרונות אד-הוק. התכונות הללו עשויות להילמד מתוך ניסיון, ולשמש בתחומי חיים שונים.

 בני נוער המתנסים בתהליכים יזמיים, נחשפים אל חוויות שעשויה להיות להן תרומה משמעותית עבורם. פרויקט בשם "יזמים צעירים – ישראל" מספק להם הזדמנות כזו. מדובר בארגון ללא מטרות רווח, העוסק בחשיפתם של בני נוער לעולם היזמות והעסקים, ומעודד אותם לחשיבה עצמאית ולעשייה כלכלית, במטרה לטפח אצלם יזמות עסקית ומנהיגות. בפרויקט משתתפים מדי שנה כ-3000 תלמידים, המאוגדים ב-180 קבוצות בכל רחבי הארץ.

 במסגרת התכנית, מקימים בני נוער בגילאי 15-17 חברה עסקית לכל דבר, והם אחראים לפיתוחה ולהצלחתה הכלכלית. המוצרים והשירותים הם פרי יוזמה, תכנון ופיתוח של התלמידים. מלווים אותם מנחים פדגוגיים מטעם בית הספר וצוותים של מנחים עסקיים מתנדבים. במהלך השנה מתקיימות השתלמויות מקצועיות בנושאים עסקיים שונים וכן אירועים אזוריים: יום גיבוש, יום מיומנויות, יריד מכירות אזורי ותחרות אזורית וארצית. הקבוצה הזוכה בתחרות הארצית מייצגת את ישראל בתחרות הגמר באירופה.

 בית הספר למינהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל משתתף בפרויקט. סטודנטים של בית הספר, שנבחרו לאחר ראיונות אישיים, מובילים קבוצות של תלמידים בשעות אחר הצהריים לאורך כל הדרך של ניהול חברה. הם מלמדים את התלמידים להיות יזמים מהשלב הראשוני של גיבוש רעיון, דרך גיוס כספים, ייצור, שיווק ולבסוף – סגירת החברה. הסטודנטים משתפים פעולה עם אנשי מקצוע מתחום העסקים. הסטודנטים מספרים על חוויות מקצועיות ואישיות משמעותיות ביותר.

שייך לנושאים: יזמות