שם הכותב: תאריך: 04 נובמבר 2013
32097_10150213920335111_4868389_n
ראיון: שיתוף פעולה עם מייקרוסופט הביא לגיוס מוצלח של סטודנטית למינהל עסקים!

לאחר שעברו תהליך מיון קפדני, 14 סטודנטים מבית הספר למנהל עסקים לקחו חלק בתוכנית המאיץ של מייקרוסופט, במסגרתה הם ליוו מיזמים אשר נבחרו להשתתף במחזור השלישי של התוכנית. בתהליך בן 4 חודשים עמוסים, הסטודנטים תרמו את הידע הרלוונטי שלהם מההתמחויות השונות בתואר עבור המיזמים. עבור דנית גרבר, סטודנטית מתוכנית ההתמחות בשיווק, ההשתתפות במאיץ הייתה יריית הפתיחה בהתנסות המעשית עם המיזם אותו היא ליוותה.

שיתוף הפעולה היוקרתי בין המכללה למנהל למייקרוסופט ישראל מהווה לכל הדעות הזדמנות אדירה עבור הסטודנטים של בית הספר למנהל עסקים להוסיף ליכולות האקדמיות שלהם גם רובד מעשי עמוק באמצעות התנסויות שונות אשר מעניקות להם, כמו גם למיזמים עצמם, יתרון תחרותי בשוק העבודה. חשוב לציין כי בית הספר למינהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למנהל והטכניון הינם המוסדות האקדמיים היחידים בישראל שנבחרו על ידי ענקית הטכנולוגיה לקחת חלק בפרויקט.

 במהלך תקופת האצת המיזמים, נתמכים הסטודנטים ע"י ד"ר דפנה קריב, ובוגר נוסף של המחלקה לאסטרטגיה ויזמות, מר. תומר ארצי, המלווה את הפרויקט זה המחזור השני, ונפגשים מידי שבוע למפגשי הכוונה, הכנה וחשיבה.

 אלא שעבור דנית גרבר, סטודנטית מתוכנית ההתמחות בשיווק, אותם ארבעה חודשים היו יריית הפתיחה בהתנסות המעשית עם המיזם אותו היא ליוותה. כשהיא בת 27 ועובדת במשרה מלאה בתור עוזרת שיווקית ביורוקום, מובילי המיזם העבירו לדנית מסר ברור – רוצים אותך איתנו, ולא רק במסגרת הפרויקט. BiZi  לא יכול היה להישאר אדיש נוכח התרחיש התקדימי, ומיד תיאמנו ראיון עם הסטודנטית המרשימה:

אז ספרי לנו דנית – איך שמעת לראשונה על הפרויקט, ולמה החלטת להגיש מועמדות?

"הוציאו מייל מהמחלקה ליזמות, וככה זה התחיל. יש יופי בלהיות יזם ולייצר משהו שהוא שלך. זה שונה מאשר להיות חלק ממערכת של מישהו אחר. יש קסם במשמעות שבעבודה שלך. אחת משאיפותי המקצועיות היא ללמוד כיצד לפתח רעיונות יזמיים לכדי מוצר או שירות של ממש, שבזכותו החיים של מישהו בעולם יהפכו לטובים יותר, או נוחים יותר או מהנים יותר".

התשוקה הגדולה של דנית לעולם היזמות הייתה באוויר במהלך כל הראיון: "תמיד היו לי רעיונות אבל לא ידעתי מה לעשות איתם, וכאן הייתה לי אפשרות ללמוד איך לוקחים רעיון, מטפחים ומקדמים אותו, וגם לפגוש אנשים שעשו זאת בעבר ומנוסים בתחום. זה משהו אחד לעבוד בצורה מסודרת כחלק מארגון, וזה משהו אחר להרים משהו חדש לגמרי, ובנושא הזה הפרויקט לימד אותי המון".

ספרי לנו על מערכת היחסים בין הסטודנט למיזם אותו הוא מלווה במסגרת הפרויקט.

"לפני התהליך זה כמו "ספיד דייט": המיזמים השונים נפגשים עם הסטודנטים, ושני הצדדים מדרגים אחד את השני ומנסים ליצור התאמה אופטימלית בין כל מיזם לסטודנט שיצוות לו. מערכת היחסים בין הסטודנט למיזם מתגבשת עם הזמן. מובילי המיזם מבקשים את עזרת הסטודנטים במשימות ובתחומים שונים כאשר העבודה של הסטודנטים מתבצעת מול המיזמים, בסיוע והדרכת צוות הקורס מטעם המכללה. אני נתתי מעצמי ועשיתי המון ובאמת נהניתי מזה. עבורי היה מדובר ביחסי עבודה לכל דבר".

איזה כלים מקצועיים, או אישיים, מעניקה תוכנית מסוג זה לסטודנטים?

"כשאתה עושה דברים באמת, עובד עם אנשים אמיתיים, בדינאמיקה אמיתית ולמען מטרה אמיתית – אתה ממש חווה את זה. אתה מרגיש את הקושי וגם את הסיפוק שמגיע לצידו. זה הרבה שעות אבל מאוד מעניין. אתה מרגיש שאתה חווה את הדבר האמיתי. זאת לא עוד עבודה שאתה כותב ומגיש, זה ממש להיות שם וזה כיף".

דנית המשיכה לדבר בלהט על הזיקה הטבעית בין משיכתה לעולם היזמות לבין הפרויקט בכלל, והמיזם אותו ליוותה בפרט: "אני רוצה להרגיש שבאמת תרמתי, שהמיזם באמת עושה משהו טוב לאנשים, אני רואה בטכנולוגיה כלי שבעזרתו אפשר לעשות הרבה טוב. אתה רוצה להרגיש שיש ערך למעשים ולעבודה שלך".

מנקודת מבטו של הסטודנט, כיצד בא לידי ביטוי הרצון של מיקרוסופט לשלב בין ידע אקדמי לניסיון מעשי כדי להעניק יתרון תחרותי לסטודנטים?

"הפרויקט נותן הזדמנות ללכת וממש לעשות, דברים כמו לצאת לשטח ולבדוק את הצורך למוצר, לראיין ולחקור, לראות את השוק מזווית אחרת. פשוט לגעת במציאות היזמית. אתה מכיר אנשים מעניינים ולומד מהם".

אילו קווי דמיון מצאת בין תחומי העניין שלך וחייך המקצועיים, לבין ההתנסות המעשית בפרויקט, וללימודי התואר בכלל?

"הייתי עוזרת שיווקית ביורוקום. גם בעבודתי וגם במאיץ היזמות היה עיסוק במחקרי שוק, גיבוש אסטרטגיה שיווקית, פילוח שוק, תכנון קמפיינים וכו'. השתתפותי בפרויקט המאיץ נתנה לי התנסות באותם הכלים אך מזוית אחרת- זוית של מוצר חדש, שוק אחר, וכמובן התנסות של שיווק בסטארטאפ צעיר לעומת חברה ותיקה וגדולה. בנוסף, בתור מישהי שבאה מהתמחות בשיווק, אפשר להשתמש במודלים ובכלים שנרכשו במהלך התואר וליישם אותם בפרויקט המאיץ".

מהם הדברים המרכזיים שלמדת על יזמות, ומה היית ממליצה לסטודנטים שמתחילים את דרכם בבית הספר למנהל עסקים?

"למדתי שצריך להיות עקשן, בעל נוכחות, ולהאמין בעצמך גם כשיש קשיים. לסטודנטים מתחילים אני ממליצה להתנסות איפה שרק אפשר, ולזכור שמה שאתה רוצה הוא לא בהכרח מה שהכי מתאים לך אז תמיד תהיה עם ראש פתוח להקשיב לדברים חדשים. צריך לבוא עם תשוקה ורצון לגדול, ללמוד ולהפיק כמה שאפשר מהתואר, הרי בשביל ההתנסויות האלה באתי ללמוד כאן ואני בטוחה שזה נכון גם לסטודנטים שמתחילים את דרכם במנהל עסקים".

כמה מילים לסיום?

"ההשתתפות במאיץ הייתה עבורי חוייה מעשירה ומפתחת. רציתי לומר שאני שמחה על ההזדמנות שניתנה לי ולהכיר תודה בפני המחלקה לאסטרטגיה ויזמות -תודה רבה לתומר ארצי ולד"ר דפנה קריב שליוו אותנו לאורך כל הפרויקט והיו זמינים לכל שאלה".