שם הכותב: נועה שבתאי, דוברת תאריך: 10 מרץ 2013

פול פולמן, מנכ"ל יוניליוור העולמית בשיחת סקייפ עם סטודנטים

"מהם "כללי הזהב" שיש לשקול לפני רכישת חברה?"
את "כללי הזהב" ועוד מנה מנכ"ל 'יוניליוור' העולמית בשיחה מרתקת עם סטודנטים למינהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל
סטודנטים למינהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל נהנו אתמול, 2.12.12, משיחה מרתקת עם מנכ"ל חברת 'יוניליבר' העולמית,  פול פולמן,
המכהן בתפקידו החל מתחילת 2009. השיחה התקיימה במסגרת קורס ניהול מיזוגים ורכישות של פרופ' יעקב ובר.

השיחה, אשר נעשתה באמצעות תוכנת סקייפ והונחתה במשותף ע"י סטודנט העובד בחברה ופרופ' ובר, עסקה  בעיקר בנושא הרכישה האחרונה
של החברה –  רכישת חברת אלברטו קאבר.
בדבריו התייחס פולמן להיקף השקעת 'יונילבר' בקטגוריית מוצרי טיפוח אישי (Personal Care) ביחס להשקעת החברה במוצרי המזון.
במהלך השיחה מנה מר פולמן בפני הסטודנטים את שלושת "כללי הזהב" שיש לשקול לפני ביצוע רכישה של חברה או מותג.

* כשרוכשים חברה, על החברה הרוכשת להיות איתנה כלכלית, ורצוי בתחום מוצרי החברה הנרכשת.
* חברה הנרכשת צריכה שתהיה לה מסה קריטית, כלומר: גם ביחס בין גודל החברה הרוכשת לנרכשת.
* החברה הנרכשת צריכה להיות בעלת יכולות מיוחדות עבור החברה הרוכשת, כאלה שלא נמצאות אצל הרוכשת, כלומר: מטרת הרכישה אינה רק הגדלת החברה הרוכשת.

 אודות חברת 'יוניליבר': יונילבר הינה חברה אנגלית-הולנדית, אחד מתאגידי מוצרי הצריכה הגדולים והמובילים בעולם בתחום מוצרי המזון והטיפוח האישי והביתי, הפועל בכ-150 מדינות ברחבי העולם, בהן מועסקים כ-200 אלף עובדים. היקף פעילות הקונצרן בעולם הסתכם בשנת 2011 במעל ל-50 מיליארד דולר. יוניליוור ישראל משווקת מגוון של מותגים מוכרים ואהובים, בתחום המזון, כגון: תלמה, קנור, קליק, בייגל & בייגל, בלו-בנד, מזולה, ליפטון, הלמנס, סקיפי, אפיכל, 778 ועוד; ובתחום הטיפוח האישי וטיפוח הבית, כגון: דאב, פינוק, אקס, וזלין, בדין, סיף, רקסונה ועוד.