שם הכותב: תאריך: 10 מרץ 2013

מעבר חצייה מציל חיים – מיזם של סטודנטים בקורס לשיווק

סטודנטים לשיווק מבית הספר יזמו, פיתחו ושיווקו רעיון חדשני במסגרת תחרות ליזמות שיווקית וזכו במקום הראשון מתוך 250 קבוצות אשר הוקמו במסגרת תרגיל לשיווק בקורס "ניהול השיווק".

מעבר חצייה מציל חיים אשר מתריע לנהג כשיש הולכי רגל, אמנם אינו קיים במציאות, אך דמיונם הקודח של ארבעה סטודנטים למינהל עסקים מהמסלול האקדמי המכללה למינהל, הביא לפיתוח הרעיון ויצירת פעילות גרילה שכזו ששווקה בכלי תקשורת שונים.  הסטודנטים,  אשר זכו במקום הראשון על המצאתם,  הם חלק ממאות סטודנטים לשיווק, הלומדים בבית הספר למינהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל, אשר הקימו 250 קבוצות והתחרו ביניהם, כחלק מתרגיל בשיווק שערך בית הספר למינהל עסקים. חברי הקבוצה, ליאור רביבו, אור סבן, יונתן סידיס ודודי ניסימוב, אף שיתפו פעולה עם עמותת "אור ירוק" שהביעה התעניינות גדולה במוצר.

הקבוצה הפיקה סרטון יו-טיוב לקידום הרעיון  ואף יזמה פעילויות גרילה ברחבי קמפוס המכללה: הסטודנטים  בחרו ציר תנועה מרכזי בקמפוס עליו "הלבישו" מעבר חצייה, ולצידו הניחו בובה מכוסה בסדין לבן במטרה להמחיש עד כמה מעבר חצייה איננו בטוח.

מטרת  התחרות, המתקיימת זו השנה השלישית,  הייתה להעניק  לסטודנטים את האפשרות לחשוב מחוץ לקופסא, לקחת בחשבון היבטים עסקיים, לזהות צרכים ורצונות, להתמודד עם תקציבים מוגבלים ומעל הכול ללמוד איך להצליח בהשקת מוצר חדשני. הסטודנטים התבקשו לבחור מוצר אחד, שלא קיים כרגע בשוק, שעומד בגבול ההיגיון ושניתן יהיה לעשות בו שימוש.

התחרות  זכתה לתגובות נרחבות גם ברחבי הרשתות החברתיות – הרבה מעבר לקהילת הסטודנטים הלומדים במכללה. לאורך החודשים האחרונים גרפו הסטודנטים אלפי "לייקים" במסגרת הקבוצות השונות שהקימו בפייסבוק, ויתרה מכך, יזמים עסקיים רבים פנו לקבוצות בהצעות לפתח בשותפות את הרעיון השיווקי שלהן. לאורך הסמסטר. חילקו הסטודנטים פלאיירים, דוגמיות ופוסטרים, והפיצו  סרטוני גרילה.הם אף הקימו  מיתתחמים חוויתיים ברחבי הקמפוס, ביצעו קידום מכירות, יחסי ציבור ועוד.

למקום השני הגיעה קבוצת 2 gether   ולמקום השלישי הגיעו שתי קבוצות- בנעלייה ו beach guard אשר  זכו בתעודת הוקרה.

בבסיס הפעילות החווייתית עומדים מרצי בית הספר למינהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל, בהובלת ד"ר אביחי שוב עמי מנהל ההתמחות בשיווק ופרסום, אשר הטילו על הסטודנטים מטלה לימודית במסגרת הקורס ביסודות השיווק, והיא – להתחלק לקבוצות קטנות, להמציא מוצר מפרי דמיונם – ולשווק אותו בכלי התקשורת השונים ובכלל זה בכלי המדיה הדיגיטליים, וזאת במסגרת של תחרות. הערכת פעילות הסטודנטים התבצעה בשלב הראשון על ידי הצוות האקדמי של ביה"ס למינהל עסקים, והתבססה על איכות העבודה הנמדדת באמצעות יישום מודלים תיאורטיים שנלמדו בכיתה, מרכיב נוסף הוא יצירתיות הרעיון ודרכי תיקשורו בשלב השני, עלו לגמר  9 קבוצות שהתמודדו ביניהם על שלושת המקומות הראשונים. בטקס הסיום נכחו מנהלים מהתעשייה שאף שפטו באירוע . את הרצאת האורח נתנה הגב' טל בן פורת סמנכ"ל שיווק של חברת רקיט בנקיזר שנבחרה בנובמבר השנה  כאשת השיווק . טל בן פורת סיימה את לימודיה בבית הספר למינהל עסקים של המכללה למינהל

 לדברי שלומי לחנה, מנהל אקדמי של קורס ניהול  השיווק בבית הספר למינהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל. "ישנה חשיבות רבה ביצירת אווירת לימודים עדכנית ומעניינת בלימודי השיווק, המאפשרת לסטודנט חוויה התנסותית בעולם השיווק העכשווי והעתידני. החשיבות המרכזית של התרגיל והתחרות היא לערב את הסטודנטים בהוויה השיווקית ובהתנסות חווייתית בשטח. כיום אין מנהל שיווק שלא חייב להשתמש בתקשורת הדיגיטלית ולכן אנחנו שמים דגש על יישום, הלכה למעשה, של התיאוריות הנלמדות במסגרת הקורסים בשיווק בבית הספר למינהל עסקים. הסטודנטים מתנסים בחשיבה קריאייטיבית ומתמודדים עם הדילמות של העשייה – איך לנהל את הקמפיין, איך לייצר סקרנות, מהו טיזר בפרסום, איך מגדירים קהל מטרה ועוד. שמחנו לראות כי עבודתם של הסטודנטים זכתה לתהודה הרבה מעבר לגבולות המכללה והגיעה אפילו למחוזותיהם של יזמים ואנשי עסקים מובילים שגילו עניין בהמשך הקשר עימם".

שייך לנושאים: חדשות, יזמות, שיווק ופרסום